Nazwisko Babiuch
Dodane przez Remek dnia Luty 21 2013 19:41:27
(uaktualnione luty 2013)


Babiuch Agata, po mężu Juzwian (Juzwian Agata)
TROŚCIANIEC WIELKI

żona Jana
ur. ok. 1801
rodzice: Babiuch Kazimierz i Gruntowska Marianna
w roku 1825 w wieku 24 lat jako panna wyszła za Jana Juzwiana, szewca, oboje wymienieni pod tym samym numerem domu 59

Babiuch Franciszek
TROŚCIANIEC WIELKI

żonaty (dane żony nie wpisane)
ur. ok. 1795, zm. 1821 w wieku 26 lat
w roku 1821 zmarł, zapisana przyczyna zgonu: gorączka z konwulsjami, numer domu 114

Babiuch Franciszek
TROŚCIANIEC WIELKI

ur. 1827
rodzice: Babiuch Mateusz i Wysypińska Agnieszka
(w księdze chrztów nazwisko panieńskie matki zapisano błędnie jako Olender)
rodzice chrzestni: Półtorak Kazimierz i Jasna Agnieszka
sakramentu chrztu udzielił: ks. Mikołaj Górecki, proboszcz rzymsko-katolicki w Załoźcach
numer domu 114

Babiuch Jakub
TROŚCIANIEC WIELKI

mąż Rozalii z domu Bil
ur. ok. 1772, zm. 1822 w wieku 50 lat
w roku 1822 zmarł, zapisana przyczyna zgonu: suchoty, numer domu 41

Babiuch Kazimierz
TROŚCIANIEC WIELKI

brak informacji o stanie cywilnym
ur. ok. 1758, zm. 1818 w wieku 60 lat
w roku 1818 zmarł, zapisana przyczyna zgonu: z przyczyn naturalnych, numer domu 114

Babiuch Magdalena, po mężu Czepelska (Czepelska Magdalena)
RENIÓW

wdowa po Macieju Czepelskim
ur. ok. 1783, zm. 1847 w wieku 64 lat
córka Józefa i Anny Babiuchów
zapisana przyczyna zgonu: nieżyt żołądkowo-jelitowy
numer domu 35

Babiuch Mateusz
TROŚCIANIEC WIELKI

w r. 1830 oryg. "Babiuk"
mąż Agnieszki z domu Wysypińskiej
wg danych z 1827: rodzice: Babiuch Kazimierz i Anna
(w r. 1822 imię żony zapisano jako Jadwiga, a w r. 1827 jej nazwisko panieńskie zapisano błędnie jako Olender)
w roku 1822 wymieniony jako ojciec ochrzczonego niemowlęcia Teresy Babiuch - pod numerem domu 114
w roku 1824 wymieniony jako ojciec ochrzczonego niemowlęcia Rozalii Babiuch - pod numerem domu 114
w roku 1827 wymieniony jako ojciec ochrzczonego niemowlęcia Franciszka Babiucha - pod numerem domu 114
w roku 1830 wymieniony jako ojciec ochrzczonego niemowlęcia Michała Babiucha - pod numerem domu 116

Babiuch Michał
TROŚCIANIEC WIELKI

oryg. "Babiuk"
ur. 1830
rodzice: Babiuch Mateusz i Wysypińska Agnieszka
rodzice chrzestni: Gruntowski Bartłomiej i Dajczak Rozalia
sakramentu chrztu udzielił: ks. Józef Jawecki, administrator grecko-katolicki w Trościańcu
numer domu 116

Babiuch Rozalia, po mężu Turczyńska (Turczyńska Rozalia)
TROŚCIANIEC WIELKI

żona Marcina
rodzice: Babiuch Jakub i Rozalia
w roku 1825 wymieniona jako matka ochrzczonego niemowlęcia Franciszka Ksawerego Turczyńskiego - pod numerem domu 79
(być może taka osoba nie istniała - i chodzi o błędny zapis Rozalii z domu Olender, pierwszej żony Marcina Turczyńskiego)

Babiuch Rozalia
TROŚCIANIEC WIELKI

ur. ok. 1824, zm. 1826 w wieku 2 lat
rodzice: Babiuch Mateusz i Wysypińska Agnieszka (w księdze zgonów imię ojca zapisano jako Maciej)
rodzice chrzestni: Sąsiadek Antoni i Kusiakowa Ewa
sakramentu chrztu udzielił: ks. Michał Błęczyński, wikariusz rzymsko-katolicki w Załoźcach
zapisana przyczyna zgonu: w kaszlu
numer domu 114

Babiuch Rozalia
RATYSZCZE

ur. 1837
matka: Babiuch Zofia, służąca ("famula")
rodzice chrzestni: Ferenc Mikołaj i Kusiak Anna
numer domu 27

Babiuch Teresa
TROŚCIANIEC WIELKI

ur. 1822
rodzice: Babiuch Mateusz i Wysypińska Agnieszka
(w księdze chrztów imię matki zapisano jako Jadwiga)
rodzice chrzestni: Wysypiński Błażej i Jarowa Jaga
sakramentu chrztu udzielił: ks. Michał Błęczyński, wikariusz rzymsko-katolicki w Załoźcach
numer domu 114

Babiuch Zofia
RATYSZCZE

brak informacji o rodzicach
służąca ("famula")
w roku 1837 wymieniona jako matka ochrzczonego niemowlęcia - Rozalii Babiuch, pod numerem domu 27




Niniejsze wypisy pochodzą ze starych ksiąg kościelnych, których skany znajdują się w zbiorach projektu "Olejów na Podolu".

Księgi rzymskokatolickie:
- dane z lat 1816-1847 i 1850-1865 - chrzty, śluby i zgony, oraz 1865-1896 - tylko księga ślubów - dla wiosek z parafii rzymskokatolickiej Olejów
- dane z lat 1816-1899 (bez niektórych roczników) - chrzty, śluby i zgony - dla wiosek Trościaniec Wielki, Reniów, Białogłowy, Neterpińce, Ratyszcze, Czystopady i Hnidawa, z parafii rzymskokatolickiej Załoźce

Księgi grecko-katolickie:
- dane z lat 1835-1865 - chrzty, śluby i zgony - dla wiosek Olejów i Białokiernica

Wszystkie imiona podajemy w wersji polskiej, więc Jan zamiast łacińskiego Joannes, Wojciech zamiast Adalbertus, Katarzyna zamiast Catherina i tak dalej.