archiwalia - Czystopady chrzty, śluby, zgony 1867-1894
Dodane przez Remek dnia Marzec 11 2011 14:06:08

CZYSTOPADY

Z KSIĄG KOŚCIELNYCH PARAFII RZYMSKOKATOLICKIEJ W ZAŁOŹCACH


CHRZTY


Lata 1867, 1872, 1873, 1874, 1875, 1876, 1877, 1878, 1879, 1880, 1881, 1882, 1883, 1885 - brak w ogóle, liczba stron nieznana.


Rok 1886 - na jednej stronie, mamy komplet, razem 1 chrzest. Jakość kopii słaba, ale czytelna.

L.P.

NUMER DOMU:

OCHRZCZONE DZIECKO:

OJCIEC:

MATKA:

RODZICE CHRZESTNI:

1.

27

Kotowicz Michał

Kotowicz Andrzej, syn Wincentego i Anny z domu Winnickiej

Stec Maria, córka Konrada i Eufemii z domu Owczaryk

Teśla Michał i Kotowicz Anna, żona Wojciecha


Rok 1887 - na jednej stronie, mamy komplet, razem 1 chrzest. Jakość kopii słaba, ale czytelna.

L.P.

NUMER DOMU:

OCHRZCZONE DZIECKO:

OJCIEC:

MATKA:

RODZICE CHRZESTNI:

1.

27

Kotowicz Michał

Kotowicz Andrzej, syn Wincentego i Anny z domu Bil

Stec Maria, córka Konrada i Eufemii z domu Owczaryk

Teśla Michał i Kotowicz Anna, żona Wojciecha


Rok 1888 - na dwóch stronach, mamy komplet, razem 2 chrzty. Jakość kopii słaba, nieczytelne fragmenty.

L.P.

NUMER DOMU:

OCHRZCZONE DZIECKO:

OJCIEC:

MATKA:

RODZICE CHRZESTNI:

1.

95

Dubyna Jan

Dubyna Marcin, syn Piotra i Marii z domu Boguckiej

Atamańczuk Paraskewia, córka Tymoteusza i Heleny z domu Żuk

Harasymczuk Grzegorz i Gajowa Maria, żona Jacka

2.

34?

Grygus Katarzyna

Grygus Jan, syn Marcina(?) i Pelagii z domu Boguckiej

Teśluk Maria, córka Jana i Marii z domu Romanowskiej

Teśluk Michał i Teśluk Ewa, żona Józefa


Rok 1889 - na dwóch stronach, mamy komplet, razem 3 chrzty. Jakość kopii słaba, nieczytelne fragmenty.

L.P.

NUMER DOMU:

OCHRZCZONE DZIECKO:

OJCIEC:

MATKA:

RODZICE CHRZESTNI:

1.

19

Żuk Katarzyna

Żuk Paweł, syn Michała i Marii z domu Król

Półtorak Katarzyna, córka Grzegorza i Katarzyny(?) z domu Olender

Król Jan i Dynia Maria

2.

27

Kotowicz Piotr

Kotowicz Andrzej, syn Wincentego i Anny, nazwisko panieńskie nie podane

Derech Tekla, córka Jana i Ewy z domu Moroz

Derech Jan i Kotowicz Anna, żona Wojciecha

3.

2

Osiadacz Stanisław

Osiadacz Antoni, syn Jana i Franciszki z domu Krępiowskiej(?), kierownik szkoły

Fabrowicz(?) Ludwika, córka Józefa i Marcelli z domu Chorestowskiej(?)

Rybicki Wojciech, młynarz i Strychaluk (...) /imię nieczytelne/, żona Jakuba młynarza


Rok 1890 - "vacat", nie było ani jednego chrztu wiernych wyznania rzymsko-katolickiego z Czystopadów.

Lata 1892, 1893, 1894 - brak w ogóle, liczba stron nieznana.


ŚLUBY


Lata 1867, 1873, 1874, 1875, 1876, 1877, 1878, 1879, 1880, 1881, 1882 - brak w ogóle, liczba stron nieznana.


Rok 1883 - na jednej stronie, mamy komplet, razem 1 ślub. Jakość kopii bardzo dobra.

ślub nr 1.
pan młody: Steć Maksym z Czystopadów, nr domu 43, kawaler, wiek 23 lata i 2 mies., rodzice: Steć Bazyli i Szarkiewicz Eufrozyna
panna młoda: Bich (lub Bieh?) Katarzyna z Czystopadów, nr domu 27, panna, wiek 16 lat i 8 mies., rodzice: Biech (Bich?) Łukasz i Drozd Agnieszka
świadkowie ślubu: Dynia Dymitr i Zarwański Michał


Rok 1885 - "vacat", nie było ani jednego ślubu wiernych wyznania rzymsko-katolickiego z Czystopadów.


Rok 1886 - brak w ogóle, liczba stron nieznana.


Rok 1887 - "vacat", nie było ani jednego ślubu wiernych wyznania rzymsko-katolickiego z Czystopadów.


Rok 1888 - na dwóch stronach, mamy komplet, razem 2 śluby. Jakość kopii słaba, ale czytelna

ślub nr 1.
pan młody: Żuk Paweł, wdowiec po Tekli z domu Kusiak z Czystopadów, nr domu 19, wdowiec po Tekli z domu Kusiak, wiek 45 lat, rodzice: Żuk Michał i Kril Maria
panna młoda: Półtorak Katarzyna z Reniowa, nr domu 77, panna, wiek 38 lat, rodzice: Półtorak Grzegorz i Olender Katarzyna
świadkowie ślubu: Capyszyn Jan i Stefanicki Jan, organista

ślub nr 2.
pan młody: Bogucki Tymoteusz z Czystopadów, nr domu 67?, kawaler, wiek 24 lata rodzice: Bogucki Bazyli i Procyk Maria
panna młoda: Józefowicz Maria z Załoziec, nr domu 346, panna, wiek 17 lat, rodzice: Józefowicz Józef i Misiewicz Katarzyna
świadkowie ślubu: Misiewicz Franciszek, mieszczanin i Kalinowski Maciej


Rok 1889 - na jednej stronie, mamy komplet, razem 2 śluby. Jakość kopii słaba, nieczytelne fragmenty.

ślub nr 1.
pan młody: Kamiński Maciej z Tarnopola, nr domu 273, szewc ("sutor"), kawaler, wiek 29 lat, rodzice: Kamiński Karol i Skowrońska Emilia
panna młoda: Osiadacz Helena z Czystopadów, nr domu 2, panna, wiek 16 lat, rodzice: Osiadacz Antoni, nauczyciel szkoły ludowej i Łacna(?) Karolina
świadkowie ślubu: Sadowski Jan, kowal i Kisielewski Ferdynand, szewc z Tarnopola

ślub nr 2.
pan młody: Grygus Tymoteusz z Czystopadów, nr domu 81, kawaler, wiek 25 lat, rodzice: Grygus Jan i Dutka Tatiana
panna młoda: Owsiak Maria z Ratyszcza, nr domu 1, panna, wiek 19 lat, rodzice: Owsiak Józef i Ferenc Maria
świadkowie ślubu: Dutka Leon i Żuk Bazyli


Rok 1890 - na jednej stronie, mamy komplet, razem 2 śluby. Jakość kopii słaba, nieczytelne fragmenty.

ślub nr 1.
pan młody: Bucyszyn Bazyliz Czystopadów, nr domu 57, kawaler, wiek 25 lat, rodzice: Bucyszyn Maurycy i Hociak Anna
panna młoda: Grygus Anastazja z Czystopadów, nr domu 1, panna, wiek 16 lat, rodzice: Grygus Bazyli i Teśluk Katarzyna
świadkowie ślubu: Hociak Konstanty i Dutka Aleksander

ślub nr 2.
pan młody: Milewicz Antoni, ur. Hnidawa, zam. Czystopady, nr domu 23?, wdowiec po Tekli z domu Dynia, wiek 35 lat, rodzice: Milewicz Wojciech i Rudyk Anna
panna młoda: Żuk Katarzyna z Czystopadów, nr domu 75, panna, wiek 20 lat, rodzice: Żuk Jan i Majkut Tekla
świadkowie ślubu: Dynia Dymitr i Moroz Eliasz


Lata 1892, 1893, 1894 - brak w ogóle, liczba stron nieznana.


ZGONY


Lata 1867, 1873, 1874, 1875, 1876, 1877, 1878, 1879, 1880, 1881, 1882, 1883 - brak w ogóle, liczba stron nieznana.


Rok 1885 - "vacat", nie było ani jednego zgonu wśród wiernych wyznania rzymsko-katolickiego z Czystopadów.

Rok 1886 - zmarł 1 mieszkaniec Czystopadów wyznania rzymskokatolickiego. Jego zgon był na 1 stronie, mamy komplet. Jakość kopii słaba, ale czytelna.

L.P.

NUMER DOMU:

ZMARŁY:

INFORMACJE:

WIEK:

PRZYCZYNA ZGONU:

1.

92

Żuk Zofia

rodzice: Żuk Ignacy i Maria (nazwisko panieńskie nie podane)

4,5 roku

angina


Rok 1887 - zmarło 2 mieszkańców Czystopadów wyznania rzymskokatolickiego. Ich zgony był na 1 stronie, mamy komplet. Jakość kopii słaba, ale czytelna.

L.P.

NUMER DOMU:

ZMARŁY:

INFORMACJE:

WIEK:

PRZYCZYNA ZGONU:

1.

1

Grygus Maria

rodzice: Grygus Bazyli i Teśla Katarzyna

9 lat

gruźlica / wyniszczenie

2.

19

Żuk Tekla z domu Kusiak

żona Pawła

39 lat

astma


Rok 1888 - "vacat", nie było ani jednego zgonu wśród wiernych wyznania rzymsko-katolickiego z Czystopadów.
Rok 1889 - "vacat", nie było ani jednego zgonu wśród wiernych wyznania rzymsko-katolickiego z Czystopadów.
Rok 1890 - "vacat", nie było ani jednego zgonu wśród wiernych wyznania rzymsko-katolickiego z Czystopadów.

Lata 1892, 1893, 1894 - brak w ogóle, liczba stron nieznana.



Oglądacie rozszerzoną kwerendę chrztów, ślubów i zgonów wiernych wyznania rzymskokatolickiego z wioski Czystopady. Zimą z 2011 na 2012 wszystkie dane zostaną połączone ze sobą, a osoby dodane do naszej bazy "Szukamy Przodków".

Zanim to się stanie, już teraz mogą z tych materiałów korzystać Czytelnicy strony "Olejów na Podolu".

Tyle na razie mamy. Bardzo tu dziękujemy wszystkim Ofiarodawcom archiwaliów.

Wypisaliśmy lata, o których wiemy na pewno, że są dostępne w archiwach. Na mikrofilmach w AGAD i u Mormonów - jest to dokładnie jeden i ten sam zespół archiwalny. Część z niego już mamy - i możecie go przeglądać w niniejszym artykule. Jakość naszych kopii jest różna, w przypadku kserokopii (a raczej ksero z ksero) zdarzały się zaciemnienia i trudne do odczytania fragmenty. Wszystkie nazwiska czy słowa, których transkrypcji nie jesteśmy na 100% pewni, są zaznaczone znakiem zapytania.

Dane osób są takie, jak w oryginale (lub jak udało nam się je odczytać). Więc będą tam błędy z epoki - np. różne nazwiska panieńskie matek dla tej samej osoby, przy chrztach kolejnych jego/jej dzieci. Bardzo często się z tym spotykamy w XIX-wiecznych księgach kościelnych. Większość z tych ludzi nie miała jeszcze dokumentów, ich dane ktoś dyktował księdzu. Mogą też być jakieś nasze błędy, powstałe przy odczytywaniu. Wszystko to zostanie skorygowane przy scalaniu danych, za kilka miesięcy.

W przypadku niektórych brakujących stron czasem wiemy dokładnie, ile było na nich chrztów / ślubów / zgonów. Po lewej lub prawej stronie naszych kopii widać było fragmenty stron sąsiednich.

Na koniec wielka prośba o pomoc. Może ktoś z naszych Czytelników już posiada kopie stron z tych brakujących jeszcze lat? I zechce się nimi podzielić? A może znajdą się chętni do szukania swoich przodków w tych niedostępnych jeszcze latach? Zainteresowanych prosimy o kontakt z administratorami. Będziemy bardzo wdzięczni za każdą nową stronę.